Flat Preloader Icon

Počela realizacija projektnih aktivnosti u okviru projekta  „Učimo svi zajedno“

Grad Subotica je jedna od 20 izabranih lokalnih samouprava u našoj zemlji, koja učestvuje u projektu„Unapređeni ravnopravni pristup i završavanje preduniverziteskog obrazovanja za decu kojoj je potrebna dodatna obrazovna podrška“ čiji je skraćeni  naziv „Učimo svi zajedno“,  koji  realizuje Ministarstvo prosvete u saradnji sa Unicef-om uz podršku  EU.

Glavni ciljevi projekta „Učimo svi zajedno“ usmereni su na dalji razvoj inkluzivnih politika, zakonskog okvira, jačanje mehanizama i institucionalnih kapaciteta zapraćenje, koordinaciju i realizaciju inkluzivnog obrazovanja, za osnaživanja kapaciteta nastavnika i drugih profesionalaca iz sektora obrazovanja, zdravlja i socijalne zaštite za pružanje  odgovarajuće i kvalitetne dodatne podrške, kao i za organizacije civilnog društva. Cilj projekta je da unapredi kvalitet i promociju inkluzivnog obrazovanja kao opšteprihvaćenog standarda u obrazovnom sistemu Republike Srbije.

U okviru projekta „Učimo svi zajedno“ za 20 lokalnih samouprava obezbeđen je grant program u cilju unapređenja kapaciteta za inkluzivno obrazovanje na lokalu. Grad Subotica u okviru projekta „Učimo svi zajedno“ realizuje projekat „Ne napuštaj školu“. Prva aktivnost ovog projekta je dvodnevni seminar za vaspitače iz predškolskih ustanova i nastavnike subotičkih osnovnih i srednjih škola pod nazivom „Inkluzivno obrazovanje i individualni obrazovni plan“, koji je održan je u subotu 6. i nedelju 7. aprila 2024. godine,  u OŠ „Ivan Goran Kovačić“.

„Ovaj dvodnevni stručni seminar treba da unapredi mehanizme podrške deci i učenicima i njihovim roditeljima, kako bi se povećao obuhvat dece i smanjilo osipanje dece i učenika iz osetljivih grupa iz obrazovno-vaspitnog sistema i kako bi oni imali što kvalitetnije uključivanje u obrazovanje i život u društvenoj zajednici“ izjavila je pozdravljajući  učesnike seminara  članica  Gradskog veća za obrazovanje i kulturu Milanka Kostić. Ona je dodala, da će pored ove obuke u Subotici u okviru projekta „Ne napuštaj školu“,  biti održana i obuka „Mehanizmi uspešne tranzicije“,  tribina za roditelje i okrugli sto, na kojem će biti predstavljeni rezultati projekta i promocija primera dobre tranzicione prakse. „Pristupiće se i izradi  priručnika koji će sadržati primere dobre tranzicione prakse. U njemu će se nalaziti tranzicioni protokoli za prelazak iz predškolske ustanove u osnovnu školu, kao i tranzicioni protokoli za prelazak iz osnovne u srednju školu. Projekat predviđa i nabavku didaktičkih sredstava za učenike nižih razreda osnovnih škola iz osetljivih grupa, kako bi lakše  usvajali matematičke pojmove“  navela je Kostić.

Obuku „Inkluzivno obrazovanje i individualni obrazovni plan“ održali su stručni saradnici Udruženja „Most“. „Obuka nastaje u vreme donošenja Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja koji, u skladu sa Ustavom Republike Srbije i međunarodnim konvencijama, garantuje pravo na kvalitetno obrazovanje za svu decu. Nastala je iz potrebe da se zaposlenima u obrazovanju pruži podrška kako bi unapredili kompetencije za rad u inkluzivnoj školi/vrtiću, otvorenoj za svu decu, bez diskriminacije i segregacije“ izjavila je autorka seminara Milena Jerotijević iz Udruženja „Most“. Kako je istakla, očekuje se da će učesnici kroz obuku povećati pozitivan stav prema inkluzivnom obrazovanju, razumeće da je deci iz osetljivih društvenih grupa neophodna dodatna podrška da bi ostvarila svoja osnovna prava, a pre svega pravo na obrazovanje. „I što je posebno važno, unaprediće kompetencije za pružanje podrške svakom detetu/učeniku za uključivanje i napredovanje tokom procesa obrazovanja“ kaže Milena Jerotijević. Cilj obuke  je da se  polaznici upoznaju sa sa zakonskim okvirom inkluzivnog obrazovanja, a pre svega sa Pravilnikom o IOP-u,  da unaprede veštine izrade IOP-a tj. izrade  pedagoškog  profila,  plana mera  podrške, personalizovanog plana aktivnosti, planiranja časa u odeljenu/ grupi koju pohađa i učenik kojem se pruža dodatna podrška, kao i da se  upoznaju sa strategijama nastave sa darovitim učenicima jer i oni predstavljaju jednu osetljivu grupu. Tokom obuke, polaznici su razmenjivali iskustva, nedoumice i sumnje, iznosili  primere dobre prakse što predstavlja najvredniji oblik horizontalnog učenja unutar homogene profesionalne grupe.

Učesnica seminara psiholog Larisa Gvozdenović iz OŠ „Sonja Marinković“ izjavila je da je seminar veoma koristan, jer je omogućio nova teorijska i praktična znanja zaposlenima u prosveti, ali i onima koji već imaju veliko iskustvo u vaspitno-obrazovnom radu sa decom sa poteškoćama u učenju, smetnjama u razvoju, ili decom koja dolaze iz socijalno nestimulativnih sredina. „Prvi dan seminara bio je obeležen usvajanjem informacija od praktičnog značaja u pisanju pedagoškog profila deteta, kao početnog koraka uvođenja deteta u proces inkluzivnog obrazovanja, kao i o načinima prepoznavanja darovite dece, čemu sam lično, kao psiholog u osnovnoj školi, trenutno naročito posvećena, odnosno predupređivanju negativne pojave u obrazovno-vaspitnom sistemu, koja podrazumeva previđanje darovite dece i nedostatke u mehanizmima njihove identifikacije, pri čemu je od presudne važnosti, za dobrobit ovakvog deteta, da one budu blagovremeno prepoznate, kako im se ne bi dozvolilo da uzmu maha“ rekla je Gvozednović. „Drugog dana seminara radilo se na usvajanju teorijskih znanja o zakonskim karakteristikama Pravilnika o IOP-u, koja omogućuju prevazilaženje eventualnih nedoumica u vezi pravila i procedura sprovođenja procesa inkluzivnog obrazovanja, kao i primenom veoma praktičnih i konkretnih vežbi, tokom kojih su svi učesnici seminara, podrškom od strane voditeljki iz Udruženja ,,Most“, imali priliku da se oprobaju ili uvežbaju u pisanju individualnih obrazovnih planova za učenike koji su uključeni u proces inkluzivnog obrazovanja. Ono što bih izdvojila kao posebnu prednost ovog seminara jeste upravo izbalansirana mešavina teorijskih znanja na temu sprovođenja inkluzivne prakse i uvežbavanja, na licu mesta, sa obučenim voditeljkama, sa konkretnim primerima, kako uspešno napisati plan rada sa decom sa teškoćama u učenju ili razvoju, što sve zajedno predstavlja značajno osnaživanje i senzibilisanje svih prisutnih za tako važnu praksu kakva je sprovođenje procesa inkluzivnog obrazovanja u našoj zemlji“ zaključila je Larisa Gvozdenović.

Projekat „ Ne napuštaj školu“ Grad Subotica realizuje u saradnji sa partnerskim organizacijama „Centrom za podršku i razvoj Subotica“ i Udruženjem za efektološku podršku i edukaciju „Tedef“ iz Subotice.

Previous U Subotici održan Dan nauke i inovacija

Subotica - Subatica - Szabadka - Subotica © 2024. subotica.ls.gov.rs Powered by DIGITALHOUSEPOWER