Flat Preloader Icon

МЗ Жељезничко насеље – Тематски скуп са градским „Оцима“

МЗ Жељезничко насеље – Тематски скуп са градским „Оцима“

28.07.2009.


Разматрање тема од значаја за виши квалитет живљења грађана
МЗ „Жељезничко насеље“ Суботица по приоритетима

Уводно излагање

Уводно излагање које се налази у прилогу овог записника дао је Керекеш Имре, председник Скупштине МЗ, које обухвата:

општи подаци о Месној заједници
капитални инфраструктурни проблеми Града, који су или треба да буду лоцирани на подручју МЗ и који су од значаја и за суседне МЗ
секундарни инфраструктурни проблеми МЗ, чије решавање углавном зависи од решења градске инфраструктурне проблематике на подручју МЗ
Критеријуми за равномерни инфраструктурни развој Града.
Мр Дулић Сузана, члан Градског већа за комуналне делатности и заштиту животне средине, сходно закључку са заједничког састанка представника локалне самоуправе, ЈП и ЈКП и месних заједница, у оквиру свог уводног излагања, изнела је циљеве ових тематских састанака који ће се реализовати у свим МЗ:

побољшање комуникације између локалне самоуправе, ЈП и ЈКП чији је она оснивач и МЗ
дефинисање кључних проблема у МЗ и приоритета њиховог решавања
утицај МЗ на објективност и реалност реализације буџета, планова и програма рада Града, ЈП и ЈКП и МЗ којим се решавају значајни проблеми вишег квалитета живљења грађана.
КАПИТАЛНИ ИНФРАСТРУКТУРНИ ПРОБЛЕМИ ГРАДА – ЛОЦИРАНИ НА ПОДРУЧЈУ МЗ „ЖЕЉЕЗНИЧКО НАСЕЉЕ“ СУБОТИЦА

  1. Закључци око изградње Колектора ВИИ

1.1. Наставак изградње Колектора ВИИ је један од приоритетних потреба Града којим се решава даља изградња секундарне канализације у 50 % од укупног броја улица у МЗ. Изградњом овог Колектора, поред комуналне проблематике, спречавају се могуће еколошке, здравствене и епидемиолошке последице, које могу настати услед недостатка градске канализационе мреже, високих поџемних вода, засићености септичких рупа услед већих и дуготрајних падавина. Поред овога, значај реализације ове капиталне инвестиције утиче и на обезбеђење услова за економски развој града.

1.2. ЈКП „Водовод и канализација“ и одговарајуће радно тело на нивоу Града (комисија за инфраструктуру) су наставак изградње Колектора ИИ, Колектора ВИИ и реконструкцију Колектора 0, ставили у приоритете, који се морају решавати у наредних неколико година. ЈКП „Водовод…“ је обезбедио комплетну техничку документацију за Колектор ВИИ до нивоа израде Главног пројекта. ЈКП „Водовод …“ је оценио потребу расписивања јавне набавке – новог тендера за избор извођача за израду Главног пројекта, до краја 2009. године. За реализацију овог пројекта, према процени ЈКП „Водовод …“ потребно је приближно 78 милиона динара, те да се он мора фазно реализовати, у наредних 15 година.

1.3. Грађани МЗ који због овог проблема, немају решене основне цивилизацијске потребе, захтевају од ЈКП „Водовод …“ и Града, с обзиром на дуг период завршетка изградње (15 година) да се приступи пројектовању и алтернативном решењу организованог каналисања отпадних вода према сливу постојећег Колектора В, нарочито у улицама Јована Микића, Милутина Ускоковића и 51. Дивизије, са гравитирајућим улицама, како је то било наведено и усвојено у Програму рада ЈКП „Водовод…“ за 2008. годину, услед постојања техничких услова.

  1. Закључци за реконструкцију Мајшанског пута

2.1. Мајшански пут је витална саобраћајна „кичма“ између центра Града – Жељезничког насеља и Макове седмице. Ова саобраћајница, иако није предвиђена за то, свакодневно је оптерећена саобраћањем тешких теретних камиона (шлепера) за потребе „Азохема“ и „СМБ градње“ којима се превози вештачко ђубриво и (не)легално експлоатисани песак. Овај пут је због интензитета овог, највише транзитног, теретног, аутобуског и путног саобраћаја значајно оштећен и представља латентну опасност за безбедно саобраћање грађана, деце из ОШ „Мајшански пут“ и путничких возила, за последицу је последњих неколико година имао 2 смртна случаја деце из Школе. О овој проблематици руководство МЗ је известило градоначелника, председника Скупштине Града и надлежна министарства у Влади РС и Секретаријате у АП Војводина.

2.2. Решење ове проблематике није предвиђено Програмом рада ЈП Дирекција за изградњу за 2009. годину, који у овом моменту није још усвојен предвиђеном скупштинском процедуром, односно он је у фази предлога.

2.3. МЗ ће хитно упутити поновни захтев – предлог за допуну Програма рада Дирекције за изградњу за 2009. годину градоначелнику, председнику Скупштине Града и директору овог ЈП у погледу реконструкције Мајшанског пута, као једне од приоритетних инфраструктурних потреба за изградњом и одржавањем саобраћајница – путева, чији је значај шири од месног, секундарног, у складу са закључцима са овог тематског састанка.

  1. Закључци око израде Плана детаљне регулације за делове подручја МЗ

3.1. План детаљне регулације делова подручја МЗ представља основ за пројектовање урбанистичко – технничке документације и реализацију основних комунално – инфраструктурних инвестиција у приближно 1/3 од укупно 70 улица МЗ.

3.2. Програмом рада ЈП Завод за урбанизам за 2009. годину реализоваће се један од 3 захтева МЗ, имајући у виду општу проблематику у овој области на нивоу Града и расположива средства. МЗ, у складу са закључцима са овог тематског састанка поднеће захтев градоначелнику, председнику Скупштине Града и директору ЈП Завод за урбанизам да се приоритетно решава проблематика за остала два неурбанизована подручја у 2010. години.

  1. Закључци око реконструкције саобраћајног чворишта Мајшански мост – Мајшански пут – Јована Микића

4.1. Ово саобраћајно чвориште представља сложени саобраћајни проблем који за последицу има неорганизовани саобраћај, гужве, непоштовање првенства саобраћаја и учестале саобраћајне несреће.

4.2. Системско, трајно решење ове проблематике зависи од сложене процедуре решавања имовинско – правних односа са ЈП „Жељезнице Србије“ и великих инвестиционих средстава, за чега је пројектно решење сачињено.

4.3. У циљу спречавања последица, ова проблематика биће решена прелазним решењем. Овај закључак са тематског састанка тражи хитан захтев МЗ градоначелнику, председнику Скупштине Града и директору ЈП Завод за урбанизам за израду ПДР за прелазно решење.

  1. Закључци око израде ПДР – локације за изградњу опште здравствене амбуланте на подручју МЗ

5.1. На подручју МЗ нема опште здравствене амбуланте. Најближа општа здравствена амбуланта је Огранак В, који покрива опште здравствене потребе становништва 4 МЗ, а следећа је на удаљености преко 5 км, нерентабилна општа здравствена амбуланта на Маковој седмици. Руководство МЗ је поднело захтев градоначелнику, председнику Скупштине града и директору ЈП Завод за урбанизам да се ПДР-ом предвиди локација за изградњу Опште здравствене амбуланте на подручју МЗ, која представља заједнички проблем са МЗ „Кертварош“.

5.2. Генералним планом развоја Града Суботице до 2020. године предвиђена је локација за општу здравствену амбуланту код ОШ „Мајшански пут“. И поред негативног одговора Еве Кун Сабо, члана Градског већа за здравство, који је правдан недостатког средстава, малим бројем лекара, рационализацијом мреже опште здравствене заштите на основу статистичких података, руководство МЗ треба да хитно захтева састанак са надлежним чланом Градског већа и директором ЈП Завода за урбанизам у циљу израде ПДР за локацију амбуланте у складу са Генералним планом развоја и закључцима са овог тематског састанка.

ЗАКЉУЧЦИ У ВЕЗИ СЕКУНДАРНИХ ИНФРАСТРУКТУРНИХ ПРОБЛЕМА
МЗ „ЖЕЉЕЗНИЧКО НАСЕЉЕ“ СУБОТИЦА

Поред наведеног ПДР-а за једну од 3 тражене локације које је МЗ ставила у свој приоритетни план и програм рада за 2009. годину, у Програмима рада ЈП и ЈКП чији је оснивач Град Суботица, предвиђена је још само изградња коловоза у укупној дужини од 160 метара дужних у улици Швалб Миклоша, која се налази последњих 5 година у програмима ЈП Дирекција за изградњу, али је то увек одлагано. Такође, предвиђена је изградња уличне водоводне мреже на делу Кирешког пута.

Решавање секундарне инфраструктурне проблематике (водовод, канализација, коловози, тротоари) у великом делу зависе од израде ПДР-а и решавања пројектовања и изградње капиталне комуналне инфраструктуре.

Не постоји јавни, транспарентни податак, систематизован по МЗ, колико која МЗ укупно кроз програме рада добија у физичким показатељима (метрима дужним) које инфраструктуре. Тај податак био би поразна чињеница по МЗ „Жељезничко насеље“.

Такође, у циљу унапређења комуникација између МЗ и ЈП и ЈКП, потребно је да ова Предузећа приликом изградње неке инфраструктуре на подручју МЗ о времену почетка, трајања и завршетка радова известе МЗ. Једини позитиван пример је било извештавање о почетку радова на изградњи бициклистичке стазе и тротоара на подручју МЗ.

ЗАКЉУЧЦИ У ВЕЗИ КРИТЕРИЈУМА ЗА РАВНОМЕРНО ПЛАНИРАЊЕ, ПРОЈЕКТОВАЊЕ И ИЗГРАДЊУ ИНФРАСТРУКТУРНИХ ИНВЕСТИЦИЈА НА ТЕРИТОРИЈИ ГРАДА СУБОТИЦЕ

Ако их има, нису јавно доступни и транспарентни критеријуми за равномерни развој града у погледу планирања, пројектовања, финансирања и изградње инфраструктурних инвестиција на територији Града и на подручјима месних заједница.

У складу са закључцима са овог тематског састанка, захтева се од Градског већа и од директора ЈП и ЈКП чији је оснивач Град Суботица да ове критеријуме сачине и учине их јавно доступним.

ОПШТИ ЗАКЉУЧЦИ

Записник са састанка доставити Мр Дулић Сузани, члану Градског већа за комуналне делатности и заштиту животне средине и Пољаковић Станку, координатору рада МЗ локалне самоуправе

Са пропратним актом доставити Изводе из записника за проблематику која захтева хитно планирање, програмирање и изградњу комуналне инфраструктуре на подручју МЗ „Жељезничко насеље“, како би се иста уградила у програме рада ЈП и ЈКП чији је оснивач Град Суботица за 2009/2010. годину и измене и допуне тих Програма у току 2009. године, градоначелнику, председнику Скупштине Града и директорима тих ЈП и ЈКП, чије упориште представљају закључци са овог тематског састанка.

ГРАД СУБОТИЦА

Суботица - Subatica - Szabadka - Subotica © 2024. subotica.ls.gov.rs Powered by DIGITALHOUSEPOWER