loader image

Закључен уговор о јавно-приватном партнерству између Града Суботице и предузећа „Транс-југ“ из Обреновца

Закључен уговор о јавно-приватном партнерству између Града Суботице и предузећа „Транс-југ“ из Обреновца

У Градској кући данас је закључен Уговор о јавно-приватном партнерству са елементима концесије за поверавање обављања комуналне делатности јавног градског и приградског превоза путника на територији града Суботице између Града Суботице и Друштва за саобраћај, туризам и трговину „Транс-југ д.о.о. Обреновац“. Овај Уговор, којим јавни и приватни партнер утврђују међусобна права и обавезе у реализацији комуналне делатности јавног градског и приградског превоза путника на територији града Т Суботице, потписали су начелница Градске управе Града Суботице, Марија Ушумовић Давчик, и Дејан Петковић, директор предузећа „Транс-југ“, из Обреновца.

Потписивању уговора присуствовао је и градоначелник Суботице Стеван Бакић који је, тим поводом, изјавио да укупна вредност уговора износи нешто више од 15,42 милијарде динара са ПДВ-ом који је на ову делатност 10 одсто, што, како је рекао, не представља износ који ће Град плаћати приватном парнеру за период од 15 година, већ укупну вредност коштања превоза која се састоји од прихода наплаћеног путем продатих карата превезених путника и плаћања концесионе накнаде ка приватном партнеру из буџета Града.

„Овим уговором о јавно-приватном партнерству Град Суботица ће по пројекцији приватном партнеру исплаћивати око 394 милиона динара у виду концесионе накнаде на годишњем нивоу. С обзиром на то да би пројекција коштања превоза путем Јавног предузећа за превоз путника у градском и приградском саобраћају ’Суботица-транс’ за 2025. годину, уколико би они наставили обављање комуналне делатности, износила око 456 милиона динара, годишња уштеда ће бити око 62 милиона динара, а ако се уштеда посматра на период од 15 година, на колико је потписан уговор, уштедећемо најмање око 930 милиона динара уз истовремену модернизацију комплетног возног парка и улагање у објекте који остају у власништву Града“, нагласио је градоначелник Бакић.

Он је подсетио да јавно-приватно партнерство представља модел сарадње јавног и приватног сектора у којем је приватном партнеру поверено обављање комуналних делатности и додао да смо сведоци да је ситуација у ЈП „Суботица-транс“ била безизлазна.

„Дошли смо, по питању могућности финансирања из градског буџета, на ивицу провалије, чак можда и каснимо годину-две, али смо са овим потезом каснили зато што смо настојали да овај модел сарадње буде у највећем интересу, како за Град Суботицу, тако за његове грађане. Мислим да смо успели да спроведемо један од најбољих модела јавно-приватног партнерства у Србији. Заштитили смо се максимално, гледали смо и друге и оно што је било најбоље овде имплементирали. Сведоци смо да је возни парк ЈП ’Суботица-транс’ био такав да је најмлађе возило било старо 16 година, да је возни парк ЈП ’Суботица-транс’ имао 20 одсто возила са клима уређајима. Сведоци смо и да, поготово у последње време, више нисмо могли ни да гарантујемо безбедност наших грађана у постојећим превозним средствима. Догорело је било, што се каже, до ноктију. И ко год каже да је другачије, тај није пријатељ града Суботице, тај није пријатељ њених грађана и један је велики лицемер“, нагласио је градоначелник Бакић.

Уз истицање да ће се поштовати све одлуке које је Скупштина града донела по питању превоза ученика, пензионера, као и других одлука везаних за ЈП „Суботица-транс“, и да ће радницима овог јавног предузећа који не буду прихватили уговор од приватног партнера бити обезбеђене отпремнине од средстава прикупљених од дела возног парка, односно аутобуса који ће ићи на лицитацију, Бакић је подвукао да је за њега ово једна велика победа, нешто, како је навео, попут „Апотеке Суботица“, модел који, иако је била велика галама, данас преписује цела Србија.

„Потписивањем овог уговора добили смо високог професионалца, који је недостајао ЈП ’Суботица-транс’, човека који зна шта треба да ради и по питању маркетинга, и по питању превозних средстава и по питању свега. Оно што ме посебно радује јесте да је Дејан добар и породичан човек који ће водити рачуна како о фирми, тако и о запосленима. Чињеница је да мора да се ради, што и треба, да посао мора да се обавља професионално и да ће радници за то бити адекватно награђени, што до сада, нажалост, није био случај. И трећа ствар је да – нема више никаквих договора, компромиса и тако даље, једног од фактора који је, нажалост, упропастио ЈП ’Суботица-транс’. И то је оно за шта се и ја залажем, а то је – рад, ред и дисциплина“, закључио је градоначелник Стеван Бакић.

Дејан Петковић се захвалио граду Суботици и управи града на указаном поверењу и нагласио да се фирма „Транс-југ“ већ више од три деценије бави искључиво превозом путника у градском, приградском, међуградском и међународном саобраћају.

„Препознали смо потенцијал као и квалитет овога града и свакако ћемо, што се тиче превоза путника и саобраћаја у Суботици, у будућности да инвестирамо у овај град. Тренутно ће наша инвестиција у возни парк, за нова возила бити 10 милиона евра. Тај нови возни парк подразумева 55 нових градско-приградских аутобуса, а имамо и милион евра инвестиције у објекте, инфраструктуру Аутобуске станице и депоа гараже“, истакао је Петковић.

Навео је да је тренутно обезбеђен 31 нови аутобус, вредности око шест милиона евра, и да у року од 18 месеци треба да се прибави остатак до 55 потпуно нових градских и приградских аутобуса.

„Већ смо потписали уговоре и ушли у реализацију набавке тих аутобуса тако да очекујемо да то све буде спроведено у најкраћем року. Осим тога, предвидели смо модернизацију целокупног градско приградског превоза на територији града Суботице, тикетинг системе, могућности нове наплате, нове апликације, да омогућимо приступ сваком грађанину да на лакши и ефикаснији начин купи возну карту, да не мора да то чини на станици или у реду код возача“, појаснио је Петковић.

Додао да ће нова градско-приградска возила јавног превоза подићи и ниво екологије у граду.

„Свакако планирамо да подигнемо екологију у граду тако што су сва возила еколошка еуро 6, а планирамо и куповину електро аутобуса и возила са ЦНГ системом за градски превоз који ће додатно подићи квалитет и стандард самог града. Поред тога, планирамо да допринесемо и туризму у граду, да омогућимо нове туристичке аутобусе, да промовишемо град, као и Палић и да допринесемо целокупном доживљају путника“, рекао је Петковић.

Он је изразио уверење да ће сви врло брзо видети бенефите од новог јавног превоза у Суботици

„Верујемо да ће ово партнерство добро заживети, да ће ово бити један добар пројекат, да ће сви видети велики бенефит и корист од новог јавног превоза са искључиво новим аутобусима. Сви су са климама, расхлађени, сви су загрејани када то треба, трудићемо се да одржимо максималан квалитет и јавни превоз у Суботици учинимо најбољим у држави Србији“, казао је Петковић.

Упитан од новинара шта ће бити са запосленима, одговорио је да се још увек не зна тачан број оних који су одлучили да узму отпремнину.

„План је да у предузећу остане око 180 запослених. Сви запослени у ЈП ’Суботица-транс’ добиће предлог уговора и могућност да се запосле. Уколико не буде довољно заинтересованих кадрова ми ћемо их потражити преко служби за запошљавања“, одговорио је Дејан Петковић и подвукао да ће јавни градски и приградски превоз у Суботици бити унапређен, као и да је потпуно извесно да ће се и даље обављати међумесни саобраћај који је обављао и ЈП „Суботица-транс“.

Што се тиче цене услуге, она се према грађанима неће мењати, већ ће за исту цену карте добити савременији, комфорнији, приступачнији и безбеднији превоз.

Previous Одржана 7. редовна седница Скупштине града Суботицe

Суботица - Subatica - Szabadka - Subotica © 2025. subotica.ls.gov.rs Powered by DIGITALHOUSEPOWER